back to top
Mai mult
    0722332542
    Email
    AcasăArticoleAutoritatea pentru Turism din Thailanda aniverseaza 65 de ani de existenta

    Autoritatea pentru Turism din Thailanda aniverseaza 65 de ani de existenta

    Pe 18 martie 2025, Autoritatea pentru Turism din Thailanda (TAT) celebreaza 65 de ani de existenta, marcand un parcurs remarcabil de transformare a Thailandei intr-una dintre cele mai atractive destinatii turistice globale. Printr-o viziune strategica si eforturi sustinute, TAT a evoluat de la un modest birou de turism la un lider mondial in turismul sustenabil, integrand dezvoltarea economica cu protectia mediului, conservarea patrimoniului cultural si sprijinirea comunitatilor locale.

    De la primele initiative la leadership global

    Istoria turismului in Thailanda isi are radacinile in 1924, cand feldmaresalul Printul Krom Phra Kampaengphet Akrayothin, comandant al Cailor Ferate de Stat din Thailanda, a initiat primele eforturi de promovare internationala a tarii. In 1936, Ministerul Afacerilor Economice a elaborat primul plan national de dezvoltare turistica, insa Al Doilea Razboi Mondial a incetinit considerabil aceste initiative.

    In anii ‘50, guvernul a recunoscut potentialul economic al turismului si a inceput sa puna bazele unui sector turistic organizat. La 18 martie 1960, a fost fondata Organizatia Turistica a Thailandei (TOT), sub conducerea prim-ministrului Feldmaresal Sarit Thanarat. In 1979, datorita expansiunii accelerate a turismului, TOT a fost reorganizata si redenumita Autoritatea pentru Turism din Thailanda (TAT), cu un mandat extins asupra turismului intern si international, reglementarilor din domeniu si strategiilor de dezvoltare durabila.

    Emblema oficiala a TAT, adoptata in 1963, reflecta bogatia culturala a tarii: templul Phra Prang de la Wat Arun simbolizeaza patrimoniul thailandez, avionul ilustreaza turismul international, iar barja regala Suphannahong evoca traditiile istorice ale regatului.

    Rolul esential al TAT in cresterea turismului thailandez

    Inca de la infiintare, TAT a contribuit semnificativ la dezvoltarea turismului, Thailanda primind 81.340 de vizitatori in primul an de activitate. In anii ‘70, numarul turistilor a depasit 1 milion, determinand lansarea unor campanii ample de promovare.

    In anii ‘80 si ‘90, Thailanda a devenit cunoscuta international datorita campaniilor „Tara celor o mie de zambete” si „Amazing Thailand”, consolidandu-si reputatia de destinatie turistica de top. In 1980, a fost organizat Festivalul Turismului Thailandez (TTF) pentru stimularea turismului intern, iar in 1996 au fost lansate Premiile Turismului Thailandez, menite sa recompenseze initiativele durabile.

    Anul 2000 a marcat un prag istoric, cu peste 10 milioane de turisti internationali, urmat de campania „Unseen Thailand”, care a scos la lumina atractiile mai putin cunoscute. In 2008, TAT a introdus „7 Greens”, o initiativa ecologica menita sa sprijine turismul responsabil. Tot atunci, Thailand Travel Mart Plus (TTM+) a devenit unul dintre cele mai prestigioase targuri de turism din Asia-Pacific.

    Anii 2010 au fost caracterizati de o crestere accelerata, atingand 37 de milioane de vizitatori in 2018 si 39 de milioane in 2019. Campaniile „Discover Thainess” si „Open to the New Shades” au pus accent pe diversificarea experientelor de calatorie.

    Rezistenta si adaptarea TAT la criza pandemica

    Anii 2020 au adus provocari majore din cauza pandemiei COVID-19, care a afectat puternic industria turismului. TAT a reactionat prompt prin implementarea certificarii SHA (Amazing Thailand Safety & Health Administration) pentru a asigura respectarea standardelor sanitare in intreaga industrie.

    In 2021, Thailanda a lansat programele Phuket Sandbox si Samui Plus, devenind una dintre primele tari care au permis accesul turistilor internationali in conditii de siguranta. Campania „WAIT NO MORE” a ajutat la relansarea turismului, iar in 2022, campania „Visit Thailand Year 2022-2023: Amazing New Chapters” a promovat experiente variate, de la ecoturism la aventura si turism cultural.

    Turismul sustenabil: Pilonul viitorului Thailandei

    In ultimele decenii, sustenabilitatea a devenit un element central in strategia TAT:

    Premiile Turismului Thailandez (din 1996) – recunosc cele mai bune initiative de turism sustenabil.
    Programul „7 Greens” (2008) – promoveaza turismul ecologic si implicarea comunitatilor locale.
    Certificarea SHA (2020) – asigura respectarea standardelor de igiena si siguranta in turism.
    Obiectivele Turismului Sustenabil (STG, 2023) – aliniate la Agenda ONU pentru Dezvoltare Durabila, pun accent pe responsabilitate ecologica si sociala.
    Initiativa STAR (2023) – sistem de evaluare a sustenabilitatii in industria turistica, bazat pe factori precum guvernanta, impactul social si protectia mediului.

    Privind spre viitor: Obiectivele TAT pentru 2025 si dincolo de acest an

    Pe masura ce TAT sarbatoreste 65 de ani de excelenta, obiectivele sale pentru 2025 includ:

    ✅ 3,4 trilioane de baht in venituri din turism
    ✅ 39 de milioane de turisti internationali
    ✅ 205 milioane de calatorii interne

    Viitorul turismului thailandez se axeaza pe inovatie, sustenabilitate si experiente personalizate, mentinand tara in fruntea turismului global.

    Prin angajamentul sau fata de incluziune, protectia mediului si excelenta, TAT va continua sa creeze oportunitati unice pentru turisti si sa consolideze pozitia Thailandei ca destinatie premium, unde vizitatorii se pot bucura de aventura, relaxare si explorare culturala autentica. Va invitam sa descoperiti aceasta destinatie fascinanta alegand una din ofertele noastre de vacante in Thailanda!

     

    Sursa foto: Pixabay

     

    Ultimele articole

    Vacante in Tunisia – ce sa vizitam?

    Vacante in Peru – 8 curiozitati si 5 experiente de neratat

    Vacante in Argentina – 7 curiozitati si 5 experiente inedite

    Vacante in Egipt – curiozitati si experiente memorabile

    Vacante in Maroc – 15 curiozitati si 4 experiente de neratat