Dubai isi mentine pozitia de lider global in materie de inovatie, turism si angajamente fata de sustenabilitate. Prin initiative strategice, proiecte ambitioase si evenimente de renume international, orasul isi consolideaza statutul de destinatie principala pentru vizitatori, afaceri si rezidenti. De fapt, Dubai nu este doar un oras – este expresia unei viziuni transpuse in realitate.
In primele zece luni din 2024, in Dubai s-au cazat 14,96 milioane de vizitatori, marcand o crestere de 8% fata de aceeasi perioada din 2023. Aceasta performanta reconfirma popularitatea orasului pe piata turistica mondiala, gratie ospitalitatii sale, gamei variate de atractii si strategiilor inovatoare de promovare.
Cei mai multi vizitatori provin din Europa de Vest (20%), Asia de Sud (17%) si Consiliul de Cooperare al Golfului (CCG) (15%).
Sectorul hotelier s-a aliniat acestui trend ascendent printr-o rata medie de ocupare de 77% in cele 152.532 de camere disponibile. Veniturile pe camera disponibila (RevPAR) au crescut cu 3%, gratie investitiilor in optiuni de cazare variate – de la lux la buget – care au asigurat un mediu primitor pentru toti calatorii.
Premii si distinctii obtinute de Dubai in 2024:
Tripadvisor Travellers’ Choice: Destinatia globala #1 pentru al treilea an consecutiv.
Savills’ Executive Nomad Index: Destinatia principala pentru lucratorii la distanta.
World Travel Awards: Cea mai buna destinatie de cumparaturi si de expozitii din lume.
Dubai si-a consolidat statutul de capitala globala a evenimentelor prin organizarea unor festivaluri de amploare:
Dubai Fitness Challenge 2024: Peste 2,73 milioane de participanti au fost implicati in activitati diverse, dintre care 278.000 alergatori in cadrul cursei Dubai Run desfasurata pe pe Sheikh Zayed Road si 37.130 ciclcisti participanti la Dubai Ride.
Dubai Shopping Festival (DSF): Cea de-a 30-a editie, desfasurata intre 6 decembrie 2024 si 12 ianuarie 2025, include 35 de concerte, 19 instalatii imersive si reduceri promotionale de retatat. La acestea se adauga un spectacol cu 1000 drone ce ilumineaza zilnic cerul orasului.
Eforturile Dubaiului in promovarea unui stil de viata sustenabil sunt evidente in initiative precum:
Dubai Can: Economisirea a peste 25 de milioane de sticle de plastic prin instalarea a 50 de statii de reincarcare in tot orasul.
Dubai Reef: Crearea celui mai mare recif artificial din lume
Dubai isi promoveaza oferta unica prin campanii creative care capteaza atentia pe pietele internationale:
India: Campanie cu vedetele Saif si Sara Ali Khan, cu accent pe ofertele pentru familii
Asia-Pacific: Promovare cu vedete din serialul Netflix Doctor Slump, cu accent pe ofertele pentru cupluri si grupuri de prieteni
Influenceri globali: Colaborari cu Mr. Beast si J. Balvin, care au prezentat Dubaiul ca un oras ce imbina traditia cu modernitatea.
Dubai priveste cu ambitie spre viitor, avand obiective clar definite in cadrul Agendei Economice D33, care contine:
Palm Jebel Ali: Extinderea liniei de coasta emblematice.
Planul General Hatta: Promovarea ecoturismului.
Dubai Reef: Dezvoltarea turismului marin sustenabil.
Planul Urban 2040: Modernizarea infrastructurii, inclusiv extinderea Aeroportului International Al Maktoum.
De la initiativele incluzive, cum ar fi statutul de prima destinatie regionala prietenoasa cu persoanele cu autism, pana la gazduirea Congresului Mondial de Neurochirurgie in 2025, Dubai demonstreaza o dedicare constanta pentru a oferi experiente exceptionale.
„Aceste realizari reflecta angajamentul ferm al Dubaiului de a stabili noi standarde globale,” a declarat un reprezentant al Departamentului de Economie si Turism.
Puteti vizita Dubai intr-o excursie prin Emiratele Arabe Unite, care cuprinde si Abu Dhabi, Al Ain, Fujairah, Ras al Khaimah, Sharjah, Ajman.
Sursa foto: Pixabay







