Turismul in Asia este in plina expansiune in 2025, conform datelor analizate de autoritatile nationale din domeniu si de agentiile de cercetare a tendintelor. Tari precum Japonia, Thailanda, Indonezia, Vietnam, India, Coreea de Sud, Malaezia, Filipine, China si Sri Lanka atrag un numar tot mai mare de vizitatori internationali prin oferte turistice diversificate, festivaluri cu iz autentic si infrastructura moderna. De la temple milenare si metropole scaldate in lumini puternice de neon pana la insule tropicale si croaziere fluviale, Asia propune un portofoliu turistic eclectic, perfect adaptat preferintelor calatorului post-pandemic.
Tendinte regionale: de la turism sustenabil la itinerarii personalizate
In urma analizelor realizate de organizatiile de turism si agentiile de cercetare a pietelor, operatorii si companiile aeriene au inceput sa construia pscaachete personalizate, integrate si multisenzoriale. Preferintele actuale se indreapta catre calatorii mai lente, sustenabile si cultural imersive. In acest context, urmatoarele 10 destinatii sunt considerate catalizatori ai redresarii turismului asiatic.
Sri Lanka – biodiversitate si patrimoniu intr-un format compact
Operatorii de travel au observat un interes crescut pentru Sri Lanka, adesea numita „Perla Oceanului Indian”. Agentiile touroperatoare au inceput sa conceapa itinerarii care combina safariurile in salbaticie cu circuitele culturale, multe dintre ele promovand Parcul National Yala, plantatiile de ceai din Nuwara Eliya si iconica fortareata Sigiriya Rock. Modelele de calatorie post-COVID au aratat ca turistii prefera din ce in ce mai mult destinatii compacte, dar diverse, iar Sri Lanka se potriveste perfect acestui profil.
Punctele forte ale sectorului turistic din Sri Lanka includ:
Observarea faunei salbatice in parcurile nationale
Vizite la plantatiile de ceai
Explorari in orase antice precum Anuradhapura
Profesionistii din domeniul turismului ofera vacante in Sri Lanka intre decembrie si martie pentru conditii meteo optime in zona costiera.
China – intre istorie milenara si orase ultramoderne
Atractivitatea constanta a Chinei provine din vastitatea sa geografica si istoria straveche. Companiile de turism promoveaza pachete care combina peisajele urbane ultramoderne din Shanghai cu minuni antice precum Marele Zid Chinezesc si Razboinicii din Teracota. Aceste doua aspecte contribuie la pozitionarea Chinei ca destinatie de prim rang atat pentru calatoriile culturale, cat si pentru cele de agrement.
Din perspectiva industriei turismului, China ofera:
-Retele extinse de cai ferate si rutiere pentru calatorii confortabile
-Experiente de imersiune culturala in diferite provincii
-Oportunitati pentru slow travel, croaziere fluviale si trasee istorice
Perioada cea mai propice pentru o calatorie in China este primavara sau toamna, pentru a evita caldura si aglomeratia.
Filipine – arhipelagul aventurierilor
Turismul filipinez isi recapata avantul datorita modelului de calatorie low-cost, conexiunilor aeriene extinse via Manila si Cebu si biodiversitatii marine extraordinaere. Influencerii si agentiile de turism remarca o crestere a cererii pentru tururi de aventura in Palawan si Bohol, inclusiv excursii pe rauri subterane si intalniri cu rechini balena.
Printre experientele de top promovate in aceasta destinatie se numara:
-Pachete de vizitare a insulelor in El Nido
-Tururi de scufundari in reciful Tubbataha si insula Apo
-Vizite culturale la Intramuros si Vigan
Sezonul de varf al calatoriilor in Filipine este intre noiembrie si aprilie.
Malaezia – fuziune de culturi si peisaje urbane
Malaezia se pozitioneaza ca o combinatie perfecta intre cultura si modernitate. Operatorii de turism promoveaza Kuala Lumpur impreuna cu Penang pentru turistii care doresc sa se bucure de energia urbana, dar si de farmecul arhitecturii coloniale. Organizatia de turism a Malaeziei continua sa valorifice multiculturalismul si gastronomia in campaniile sale globale.
Ofertele turistice in Malaezia se concentreaza de obicei pe:
-Turnurile Petronas si Pesterile Batu din Kuala Lumpur
-Tururi gastronomice in George Town, Penang
-Oportunitati de ecoturism in Borneo
Calatorilor li se recomanda sa viziteze tara intre lunile noiembrie si martie, cand vremea este mai uscata.
Coreea de Sud – cultura pop ca motor turistic
Sprijinita de popularitatea globala a K-pop-ului si a serialelor K-drama, Coreea de Sud a inregistrat o crestere semnificativa a turismului. Companiile de travel valorifica cultura pop pentru a atrage tinerii, oferind pachete turistice care includ vizite in culisele studiourilor de muzica si locatiilor de filmare din Seul.
Printre atractiile sale principale se numara:
-Drumetii pe coasta si prin tunelurile de lava pe Insula Jeju
-Tururi la Palatul Gyeongbokgung si inchiriere de costume traditionale hanbok
-Tururi gastronomice traditionale in Busan si Seul
Perioadele preferate pentru excursii in Coreea de Sud sunt primavara si toamna, cand splendoarea peisajelor naturale este la apogeu.
India – spiritualitate si diversitate culturala
India ramane o destinatie de top pentru calatoriile spirituale si culturale. Profesionistii din turism subliniaza ca turismul experiential stimuleaza rezervarile – retreat-urile de yoga in Rishikesh, cursurile de gatit in Kerala si pachetele pentru festivalurile Holi si Diwali sunt deosebit de populare.
Printre cele mai vizitate obiective turistice din India se numara:
-Taj Mahal si fortaretele din Jaipur
-Croazierele cu barca din Kerala
-Plajele din Goa si ruinele din Hampi
Perioada de varf a calatoriilor in India se inregistreaza din octombrie pana in martie.
Vietnam – vedeta emergenta a Asiei de Sud-Est
Vietnamul a devenit o destinatie turistica importanta, in special pentru turistii care cauta experiente accesibile si de calitate. Dezvoltarea turismului in regiuni precum Da Nang si Phu Quoc a starnit interesul atat al turistilor care calatoresc pe distante lungi, cat si al turistilor regionali.
Printre atractiile principale ale acestei destinatii se numara:
-Croaziere in Golful Ha Long pe barci traditionale
-Tururi cu motocicleta prin Pasul Hai Van
-Experiente culinare in Hanoi si Ho Chi Minh City
Cele mai bune perioade pentru calatorii in Vietnam sunt primavara si toamna.
Indonezia – Bali si nu numai
Analistii din industrie au identificat Indonezia ca pe un lider surprinzator, datorita popularitatii continue a insulei Bali si interesului crescand pentru zone mai putin cunoscute, precum Raja Ampat si Komodo. Agentiile de turism extind acum itinerariile centrate pe Bali, creand tururi pe mai multe insule pentru amatorii de aventura si natura.
Cateva experiente recomandate in Indonezia:
-Tururi la temple si terasele de orez din Ubud
-Scufundari in Raja Ampat, unul dintre cele mai bogate ecosisteme marine din lume
-Drumetii la rasaritul soarelui pe Muntele Bromo si imersiune culturala in Yogyakarta
Sezonul uscat, din aprilie pana in octombrie, este perioada ideala pentru o excursie in Indonezia.
Thailanda – infrastructura dezvoltata si magnetism cultural
Infrastructura turistica este foarte bine pusa la punct in Thailanda, ceea ce face ca aceasta destinatie sa fie preferata atat de turistii care viziteaza tara pentru prima data, cat si de cei experimentati. Cu o combinatie de plaje frumoase, orase pline de viata si atractii culturale, Thailanda este frecvent inclusa in pachetele de calatorie in Asia de Sud-Est.
Operatorii turistici recomanda:
-Templele si pietele plutitoare din Bangkok
-Sejururi la plaja in Krabi si Phuket
-Sanctuare pentru elefanti in Chiang Mai
Agentiile de turism promoveaza vacante in Thailanda intre noiembrie si februarie, pentru ca turistii sa beneficieze de cea mai buna vreme.
Japonia – sofisticare si armonie
Japonia continua sa conduca clasamentul turistic al destinatiilor din Asia, oferind un mix de traditie milenara si inovatie de ultima ora. De la Tokyo, gazda a unor evenimente internationale majore, la Kyoto, care inglobeaza secole de cultura, Japonia are ceva de oferit pentru fiecare tip de calator.
Atractiile turistice cele mai cunoscute includ:
-Hanami (admirarea florilor de cires) in martie si aprilie
-Experiente spa Onsen in Hakone
-Vizite la temple si experiente cu gheise in Kyoto
Japonia este, de asemenea, o destinatie recomandata pentru turismul culinar, cu experiente gastronomice care variaza de la localuri de sushi cu stele Michelin la tarabe stradale cu supa ramen.
Perspective: Asia isi reconfigureaza pozitia in turismul global
Dincolo de cifrele impresionante, Asia devine un model de adaptare la turismul sustenabil si personalizat. Operatorii din industrie se orienteaza catre:
-sederi prelungite si experiente transformatoare;
-oferte regionale combinate (multi-country tours);
-optimizarea logisticii si conectivitatii inter-regionale.
Sursa foto: Pixabay







