back to top
Mai mult
    0722332542
    Email
    AcasăArticoleWizz Air mizeaza pe o crestere de 20% in ciuda aeronavelor imobilizate la sol

    Wizz Air mizeaza pe o crestere de 20% in ciuda aeronavelor imobilizate la sol

    Articol oferit de MagazinAeronautic.ro

    Compania aeriana maghiara planuieste extinderea capacitatii de zbor cu aproximativ 20% pana in martie 2026, in pofida problemelor tehnice care continua sa afecteze o parte din flota.

    Wizz Air intentioneaza sa-si creasca capacitatea de zbor cu aproximativ 20% pana in martie 2026, chiar daca problemele cu motoarele continua sa afecteze o parte din flota sa. Compania aeriana europeana low-cost si-a prezentat pe 5 iunie planurile de expansiune odata cu rezultatele financiare pentru anul fiscal 2025 (FY25).  Operatorul a inregistrat o scadere accentuata a profiturilor, aproximativ 20% din flota sa ramanand la sol din cauza problemelor continue cu motoarele Pratt & Whitney GTF.

    Compania aeriana s-a abtinut de la publicarea previziunilor detaliate, invocand „lipsa de vizibilitate” pe parcursul sezonului comercial. Cu toate acestea, ramane increzatoare in redresarea din a doua jumatate a anului, sustinuta de rezervarile solide in avans si de cererea sezoniera. Expansiunea companiei aeriene va fi sprijinita de livrari suplimentare de aeronave, modificari structurale ale retelei sale si o concentrare sporita asupra eficientei pe pietele principale.

    Wizz Air isi revizuieste strategia de retea pentru a-si restabili profitabilitatea

    Wizz Air a incheiat exercitiul financiar 2025 la 31 martie, cu un profit net de 213,9 milioane de euro (243,7 milioane de dolari), in scadere cu 41,5% fata de anul precedent. Profitul operational al companiei aeriene a inregistrat, de asemenea, o scadere semnificativa de 61,7%, ajungand la 167,5 milioane de euro (190,8 milioane de dolari). Aceste scaderi s-au datorat in principal imobilizarii la sol a pana la 42 de aeronave din cauza problemelor cu motoarele GTF, care au afectat aproximativ 20% din flota sa.

    Pentru a-si reface marjele si a reveni la o crestere profitabila, Wizz Air isi revizuieste in prezent strategia de retea. Aceasta include eliminarea rutelor deficitare, concentrarea pe pietele mature si cresterea gradului de utilizare a aeronavelor. Compania aeriana low-cost intentioneaza, de asemenea, sa-si mute operatiunile catre aeroporturi secundare cu costuri mai mici, pentru a reduce costurile unitare in urmatorii trei ani.

    Reflectand asupra perturbarilor cu care s-a confruntat in ultimul an, József Váradi, CEO al Wizz Air, a declarat: „Am iesit mai puternici, mai intelepti si mai bine pregatiti… Nu vom renunta la apararea modelului de afaceri ultra-low cost, la cresterea profitabila si, in cele din urma, la crearea de valoare pentru actionari.”

    Romania, Italia si Polonia vor inregistra cea mai mare crestere a capacitatii

    Potrivit companiei aeriene, aceasta elimina „pierderile nete” din retelele sale, renuntand la destinatiile cu potential limitat si realocand capacitatea catre oportunitati mai profitabile. Aceasta include retragerea de pe rutele regionale mici din Europa Centrala si de Est, precum si de pe aeroporturile occidentale cu costuri mai ridicate, precum Geneva si Salzburg. De asemenea, reduce frecventele acolo unde cererea este slaba si le creste pe coridoarele mai fiabile din punct de vedere comercial.

    Conform ultimelor rezultate financiare, ponderea capacitatii operate pe rute cu o vechime mai mica de trei ani a scazut cu 14 puncte procentuale. Acest lucru arata o orientare mai larga catre consolidarea pietelor mature, in detrimentul cresterii speculative. In plus, compania aeriana isi concentreaza extinderea flotei pe pietele principale din Europa Centrala si de Est, Romania, Polonia si Italia urmand sa inregistreze cele mai mari cresteri de la an la an.

    Compania aeriana isi va mari flota din Romania cu 28% si intentioneaza sa-si extinda prezenta in Polonia si Italia cu 24% si, respectiv, 21%. De asemenea, va deschide o noua baza in Erevan, Armenia, in octombrie 2025, cu doua aeronave Airbus A320neo. In plus, Wizz a lansat operatiuni la aeroportul Bucuresti-Baneasa si intentioneaza sa-si extinda capacitatea la mai multe baze cu o singura aeronava.

    Cresterea numarului de aeronave pe pietele principale ale Wizz – Planul pentru anul fiscal 2026

    Tara Aeronave (martie 2025) Aeronave (martie 2026) Crestere anuala
    Romania 32 41 28%
    Polonia 29 36 24%
    Italia 24 29 21%
    Marea Britanie 17 20 18%
    Ungaria 17 19 12%
    Bulgaria 7 8 14%
    Altele 75 98 31%

     

    Wizz Air mizeaza pe cresterea flotei pentru a-si recastiga capacitatea de zbor

    In timp ce Wizz Air isi continua strategia de expansiune, operatiunile sale continua sa resimta impactul problemelor de lunga durata ale motoarelor, care au imobilizat o parte din flota sa. La 9 mai 2025, un total de 37 de aeronave erau scoase din serviciu, iar compania se asteapta ca aproximativ 34 de aeronave sa ramana la sol in prima jumatate a anului fiscal 2026. Vizitele la atelierele de reparatii ale motoarelor insumeaza in medie aproximativ 300 de zile, ceea ce limiteaza semnificativ capacitatea pe termen scurt.

    Pentru a stabiliza operatiunile si a recupera capacitatea pierduta, Wizz se bazeaza in mare masura pe extinderea flotei sale. In cursul anului fiscal 2025, compania aeriana a receptionat 26 de aeronave noi Airbus A321neo si a obtinut trei aeronave Wizz anterioare in dry leasing in timp ce sase avioane A320ceo au fost returnate locatorilor. Astfel, flota a ajuns la 231 de aeronave pana in martie 2025, cuprinzand 37 de aeronave A320ceo, 41 de aeronave A321ceo, 6 aeronave A320neo si 147 de aeronave A321neo.

    Privind in perspectiva, compania aeriana se asteapta sa primeasca 42 de aeronave A321neo si opt A321XLR in anul fiscal 2026, in timp ce 17 aeronave A320ceo si una A321ceo vor iesi din flota. Aceste schimbari vor aduce dimensiunea totala a flotei la 263 de aeronave pana in martie 2026 si vor creste si mai mult ponderea aeronavelor de noua generatie, care a ajuns deja la 66% la sfarsitul anului fiscal 2025.

    In martie 2025, Wizz avea comenzi ferme pentru 253 de aeronave A321neo si 47 de aeronave A321XLR. Luna trecuta, compania aeriana a receptionat prima sa aeronava A321XLR. Se asteapta ca flota sa sa ajunga la 281 de aeronave pana in martie 2027. Cu o varsta medie a flotei de doar 4,7 ani, Wizz mentine cea mai tanara flota dintre marile companii aeriene europene, ceea ce o pozitioneaza bine pentru eficienta costurilor pe termen lung si recuperarea marjelor, pe masura ce aeronavele imobilizate revin in serviciu.

    Ultimele articole

    Vacante in Tunisia – ce sa vizitam?

    Vacante in Peru – 8 curiozitati si 5 experiente de neratat

    Vacante in Argentina – 7 curiozitati si 5 experiente inedite

    Vacante in Egipt – curiozitati si experiente memorabile

    Vacante in Maroc – 15 curiozitati si 4 experiente de neratat